Friday, September 23, 2011

Shabby Chic

Weet je wat eng is? Expres iets oud laten lijken. Voor een swap maakte ik een hoesje voor een notitieboekje en mijn partner had in haar profiel staan dat ze van shabby chic en rozenstof houdt. Op wikipedia staat de definitie van shabby chic:

Shabby chic is a form of interior design where furniture and furnishings are either chosen for their age and signs of wear and tear or new items are distressed to achieve the appearance of an antique. At the same time, a soft, minimalistic, and feminine feel is emphasized to differentiate it from regular vintage decor; hence the "chic" in the name.

Dus hoesje gemaakt en ongeveer 5 minuten staan twijfelen voor ik het hoesje in de pan met sterke thee durfde te laten zakken. Vervolgens bleekwater gemengd met water (50/50) en op een aantal plaatsen op de stof gesproeid. Om het af te maken heb ik met een gekarteld mes de stof beschadigd en aan de binnenkant een lapje opgenaaid alsof er een stukje versteld moest worden.

Pfff, de stress heeft me een jaar van m'n leven gekost maar uiteindelijk ben ik wel blij met het resultaat. Nu maar hopen dat zij dat ook is.







En dit is 'em voor al het vies maken, bleken en kapot maken:

5 comments:

  1. Ik vind het fantastisch!! Het is niet mijn stijl, maar dit is heel erg mooi. Daar zal ze zeker blij mee zijn. Enne, ik kan me de stress zo goed voorstellen. Gelukkig dat het goed is gelukt.

    ReplyDelete
  2. Ik vind het resultaat echt super! :) Maakt het net wat spannender (zegt iemand dus die leren tassen etc langs muren haalt...)

    ReplyDelete
  3. Mooi geworden hoor, al vind ik het origineel ook prachtig. Het stofje is erg mooi. Ik zou het ook erg eng vinden om het zo toe te takelen.

    ReplyDelete
  4. Ik ben één en al bewondering, zoveel werk met heel veel resultaat, volgens mij is je project meer dan gelukt.

    ReplyDelete
  5. Ik denk dat ze er heel blij mee zal zijn hoor! Ziet er leuk uit! Maar, onbehandeld zeg maar, was ie ook al mooi. Je hebt hem gewoon heel mooi en netjes gemaakt.

    ReplyDelete