Sunday, March 13, 2011

"Mug rug" en verven met thee

Een tijdje geleden kwam ik op het blog van Patchwork Pottery een tutorial tegen om kleuren af te zwakken met behulp van koffie of thee. Ik wilde een "mug rug" maken en had een neutrale kleur nodig voor de achtergrond. Maar ik had alleen effen grijs linnen liggen. Dus aan de slag met een pannetje, water en 4 theezakjes. Rechts is de originele kleur, links de in thee geverfde:


De "mug rug" werd meteen mijn eerste ervaring met biaisband om hoeken heen. Dat was nog best lastig dus ik laat maar niet de achterkant zien...


2 comments:

  1. Wat leuk geworden! Ik heb het ook nog nooit om een hoekje heen gebruikt, lijkt me wel lastig.

    ReplyDelete
  2. Hier in 3 delen hoe je het verwerkt EN de hoek om gaat. http://sometimescrafter.blogspot.com/2009/08/binding-tutorial-three-part-series.html

    Maar deze is wel erg leuk! Kleurrijk en toch rustig.

    ReplyDelete